Regn

Juste om ni inte gillar vädret där hemma? regnar en del? hm måste bara berätta att de regnar ASKA här på kvällarna i ca 5min. Är något åkeri eller nått som eldar och sedan blåser askan hit till byn.. De roliga är att barnen här mular varandra med askan! som med snö hemma, HAHAHA sen är dom svarta i ansikten, armar och allt! kul att se men tror inte att föräldrarna uppskattar de lika mycket;P

Uppdatering

Jodå vi har jobbat och slitit som riktiga arbetsmyror i 4dagar, ömma i rygg,armar och händer. Väldigt varmt eftersom solen ligger på hela dagarna så man steks är nog de rätta ordet. Men om vi plockar fort så tjänar vi riktigt bra med pengar så de är ju bra. Vi kämpar på med andra ord, men less på majs! 1½vecka kvar och om vi orkar tar vi en till vecka så får vi ihop riktigt bra med pengar. Läängtar tills vi åker här ifrån och börjar resa lite, härliga stränder väntar! Planerna är att vi ska dyka i stora barriärrevet, bada med delefiner, koalor,kängrusar, hoppa fallskärm ev. vill jag hoppa bungyjump, ner i en bur med hajar runt om ute i havet, surfa och massor med sola och slappa på stränder! Sydney på nyår så man får se de fina fyrverkerier. Sen efter de måste vi nog jobba någon månad igen sen resa tills vi reser hem.

Idag har vi en ledig dag och det finns inte mycket att göra här, jag sitter vid datan och fixar med pappas logotyp,visitkort och försöker hitta ett kodningsprogram som jag förstår mig på! ska göra en hemsida åt pappsen också (försöka)
Liiten liten håla är de vill jag lova, hua vill här ifrån och resa lite, finare ställen.
Kul att ja har fått så många komentarer, och jag SAKNAR er alla där hemma extremt mycket!!!
Skriver även lite dagbok på kvällarna ja, så ni ska få veta allt som hänt under resan om ni orkar läsa den när jag kommer hem;D hahah har ju inte finaste handstilen men de är för man skriver ju oftast på datorer nu för tiden så skyller på de(a)
Ska lägga upp lite bilder sen på www.ajls.blogg.se vad som händer i denna "jobbhåla";D Men träffar nytt folk hela tiden och dom flesta är riktigt trevliga så nu får jag träna på min dåliga engelska också. ASmycket tyskar här, dom tar snart över tror jag:O ;D

saknar er!!<3
+TERES men har ingen bild på dig på datan:'( skicka genast!

Uppdatera era bloggar ordentligt, vill ju ha lite koll på vad som händer där hemma:'D
Vad ni gör på dagarna, planer, tävlingar, idol, johanna och catts komentarer, vädret, jaa minsta lilla!!;D

Och snälla vem är Anna Anka?!! vad har hon gjort? ser hennes namn hela tiden:S

Söndag

Vaknade tidigt idag igen för de går tåg utanför fönstret och dom går 100gånger i timmen!! låter som tåg och flygplan för den åker in i en tunnel också(y) älskar tåg! man sover som en stock +att tyskarna som vi bor med öppnar fönstret på nätterna istället för att sätta igång air-condition så då hör man tåget ännu mer!! var bara tvungen att berätta. Annars har vi det bra här i Brisbane solat lite på dagarna gått på stan och kollat lite, köpt mat som vi sedan gått hem och tillagat:)) vi känner oss riktigt duktiga som står och lagar mat och allt haha;D men de är faktiskt kul i alla fall nu i början;) Imorgon (måndag) tar vi bussen uppåt ännu en bit, 22h i buss.... aja inte så farligt nu längre, har ju rest många timmar nu senaste tiden så blir lite av en vana;P men ser inte fram emot de för det går inte att sova så bra på bussen, sist var de jätte kallt! Men,men vi kommer mycket nära stora barriärrevet som vi senare ska dyka i:D ska bli asroligt!! Men nu är de majsplockning några veckor framöver för oss, blir nå nytt i alla fall;D
Efter de så har vi nog mycket pengar så vi ska ut och resa en hel del sen:D läängtar!

Saknar alla er där hemma, nu har de ju bara gått 1vecka men när man tänker på hur lång tid de är kvar tills man får se er så blir de lite tyngre. Men de kommer nog gå ganska fort ändå. Ta hand om er!<3

PS har ätit 2/5 godispåsar, så gott! dom har inga här så ska spara dom som är kvar till speciella dagar;D

Jobb!

Ja då ska jennifer och jag bli majsplockare en tid framöver;D börjar på tisdag.

Sydney-Brisbane

Igår onsdag satte vi oss på en greyhoundbuss 13:00 som gick mot Brisbane. Ynka 17 timmar tog resan, mycket trevlig man sov inte en blund... hua, försökte sova en stund men då tvärbromsar bussen för de hoppar en kängeru över vägen...(y) två gånger inträffade detta. Aja framme ca 7:30 tog vi en taxi till yha hostel där vi sover 2nätter till att börja med. TRÖTTA!!! som vi är får vi inte checka in förns 13:30:(( dryygt men man har ju dator och solstol(y)

titta även www.ajls.blogg.se

Pasta!

ååh jag fick äntligen lite pasta, LYCKA!<3

Bilder

Hej alla!

Är somsagt i Sydney nu, resan gick bra men den var lååång! 5h i buss Sundsvall-Arlanda, 3h London, 12h HongKong, 10h Sydney. Men var framme på kvällen så de var ju skönt att man fick sova direkt:)
Morgonen dan efter så var de möte på work and travel företaget vi åker med. Fick massor med information och bankuppgifter, skatter i australien, jobb, resemål m.m.
Tog en sväng ner till hamnen där det var riktigt mysigt, favoritstället Darling Harbour. Vädret är lite som svenska sommaren, ganska stark sol är de men de kan vara lite kyligt och blåsigt vissa dagar, men de är ju fortfarande vinter här.
Dag 2 gick vi till Opera huset och Harbour Bridge, ashäftigt de var då man fattade att man är i Sydney!:D
Trötta i fötterna gick vi hem och planerade in middag med Norska gänget som åkte hit samma dag som oss:) Gick vidare upp på ett av taken här med väldigt fin utsikt, snackade lite och tog sedan en runda ut på och kollade nattlivet i Sydney:) Vår norske kompis Espen tappade även sin Ipone 2gånger!! Snäll som jag är tog jag hand om den resten av kvällen eftersom jag hade mest koll i detta sällskapet:)) Mycket kul kväll, dock dansar inte folk här när dom går ut!:O inte lika mycket som hemma i alla fall, här är de mer en samling framför djn och stampa lite med foten... kanske några små ryckningar med huvudet... haha.
Dag två söndag så gick vi till ett akvarium och kollade massa konstiga och fina fiskar sen gick vi till favoritstället hamnen Darling Harbour igen:) Gick hem satte oss och planerade lite vart vi vill resa och vart vi ska söka jobb m.m.
Så förmodligen så far vi till någon fårfarm eller någon plantage och jobbar ett tag. Tjänar inte nå pengar på det men får mat och husrum+ bo med en äkta australensk familj, låter asmysigt!:D några veckor framöver sen kolla någon fruktplockning och så. Planerar att resa efter båda kusterna, surfa,dyka,kangaroo island, tasmanien m.m Sydney över jul&nyår.
Kom och hälsa på och res med oss!!:D

Hoppas alla har det bra där hemma<3

Har det toppen här och ska skriva så ofta jag kan i bloggen, nu när jag har eget bredband och allt(y)
Lägger upp bilder senare dom är på jennifers dator så länge, men gör de ikväll kanske:)

Titta in på vår gemensamma blogg www.ajls.blogg.se ifall jag blir lite lat på att blogga ibland så kanske jennifer har skrivit något som hänt under dagen m.m:)